De nieuwe BMW M1000 RR

Het eerste M model van BMW Motorrad

Het eerste M model van BMW Motorrad beleeft zijn wereldpremière: de nieuwe BMW M 1000 RR met technologie van de BMW motorfietsen uit het World Superbike Championship. Aan de basis staat de BMW S 1000 RR superbike motorfiets. Het eerste M model van BMW Motorrad omvat talrijke upgrades voor motor, rijwielgedeelte, design en remsysteem die regelrecht stammen uit de racerij.

De BMW M 1000 RR komt eind Q1 naar Dusseldorp Motorrad en is leverbaar vanaf € 39.380,-.

Nog meer downforce

De aerodynamische eigenschappen speelden een beslissende rol in het ontwikkelingswerk voor de BMW M 1000 RR. Enerzijds voor een hoge maximale snelheid die absoluut van belang is om races te winnen en anderzijds voor het bereiken voor maximale grip bij remmen, bochten rijden en accelereren. De M winglets van carbon aan de voorzijde spelen daarvoor een belangrijke rol. Deze zijn aan de hand van intensief testen op het circuit en in de windtunnel van BMW Group ontwikkeld. Ze zorgen voor extra druk op het voorwiel. Dat onderdrukt bij hard accelereren de neiging tot wheelies en zorgt ervoor dat de traction control minder vermogen hoeft terug te nemen, waardoor meer kracht kan worden omgezet in acceleratie. Het effect van de winglets is ook merkbaar in bochten en bij remmen. De extra neerwaartse druk maakt later remmen mogelijk en bochten zijn stabieler te nemen.

Reserveer jouw BMW M 1000 RR

Wil jij als één van de eerste in Nederland in het bezit zijn van de M 1000 RR met M Competition Package? Reserveer dan nu één van de eerste productieplaatsen bij Dusseldorp Motorrad.*

HIGHLIGHTS

BMW M1000RR motor

Het vermogen

De vloeistof gekoelde viercilinder-in-lijn motor levert nu een maximumvermogen van 212 pk bij 14.500 toeren per minuut. Het rijklaargewicht bedraagt 192 kilogram. Dat is 5 pk meer dan de BMW S 1000 RR en 3,7 kilogram minder gewicht, onder meer dankzij de toepassing van Carbon wielen. Met deze waarden is de BMW M 1000 RR de krachtigste en snelste voor weggebruik geschikte motorfiets van BMW Motorrad. Mede dankzij een hoog koppel van 113 Nm bij 11.000 toeren per minuut accelereert de superbike motorfiets in 3,1 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt hij een topsnelheid van 306 km/h.

BMW M1000RR Remmen

Het M remsysteem

Net als de automobielen van BMW M GmbH heeft ook de M 1000 RR een M remsysteem. Hierin is de ervaring verwerkt die BMW Motorrad heeft opgedaan in het World Superbike Championship. Het systeem staat garant voor hoge remkracht met maximale controle en minimale kans op fading. De M remklauwen zijn blauw geanodiseerd en voorzien van een M logo. De M carbon wielen zijn andere hightech componenten voor maximale prestaties op het circuit en de openbare weg.
 

Het TFT Display

Het TFT Display

Het instrumentarium heeft hetzelfde TFT display als de S 1000 RR maar dan met een specifieke M animatie. Met de optionele uitrusting M Competition Package unnen na invoering van een activatiecode gegevens worden uitgelezen voor de M GPS laptimer en M GPS data logger (Originele BMW Motorrad Accessoires) via de OBD interface van het instrumentarium.

BORN ON THE RACETRACK

Het M Competition package

Voor degenen die nog meer wensen is er het M Competition Package met M gefreesde onderdelen, M carbon componenten, een zilverkleurige 220 gram lichtere swingarm en een onderhoudsvrije DLC gecoate M Endurance aandrijfketting. Bij dit pakket hoort ook de sportieve afdekking over het passagiersgedeelte van het zadel.

*De pre-order geldt alleen voor de BMW M 1000 RR mét M Competition Package.