DE NIEUWE BMW M 1000 R EN BMW M 1000 RR
De BMW M 1000 R en de BMW M 1000 RR hebben zowel technische als visuele updates ontvangen, inclusief uitgebreide standaardfuncties. Belangrijke updates zijn de Euro 5+-homoglatie en de introductie van een M gashendel met een kortere slag voor verminderde rotatiehoek.
- Meer vermogen
- Motorrevisie
- Nieuwe winglets
Contact opnemen
DE BMW M 1000 RR
De BMW M 1000 RR heeft betere prestaties dankzij meer vermogen, verbeterde downforce en stuurhoeksensortechnologie. Daarnaast profiteert hij van een aanzienlijke vermogenstoename van de vier-in-lijnmotor, nu met 218 pk, dankzij een uitgebreid pakket aan maatregelen.
Bovendien beschikt de BMW M 1000 RR over een geoptimaliseerde aerodynamica dankzij een nieuw ontworpen voorkuip. De nieuw ontworpen M Winglets 3.0, met drastisch verhoogde downforce, ondersteunen nog snellere rondetijden op het circuit.
BMW Motorrad heeft ook de besturingssystemen verbeterd. De Dynamic Traction Control (DTC) is nu uitgerust met de nieuwe Slide Control-functie, mogelijk gemaakt door stuurhoeksensortechnologie. Hierdoor is de DTC opgedeeld in Slip Control en Slide Control. Deze stuurhoeksensortechnologie heeft ook geleid tot de nieuwe Brake Slide Assist-functie van de BMW Race ABS Pro. In combinatie met de M-gashendel met korte slag zorgt dit voor aanzienlijk betere prestaties en meer controle.
DE BMW M 1000 R
Voor het komende seizoen heeft de M 1000 R een dynamischer ontwerp gekregen met de nieuwe dual-flow LED-koplamp, afgeleid van de RR-modellen, en het M-logo in de luchtinlaat tussen de koplampen.
De DTC van de tractiecontrole is ook herzien. De controlestrategie is afgeleid van de RR-modellen en zorgt, in combinatie met de M-gashendel met korte slag, voor een merkbare verbetering, vooral in de Race-modus voor circuitdagen.